Retur & reklamation policy
- Allmänt
Vinterminal.se behöver nedanstående information för att kunna motta en reklamation.
• Kundnummer
• Artikelnummer på aktuell vara
• Följesedelsnummer / transportsedelsnummer/fakturanummer
• Orsak till reklamationen
- Bild på skadad eller felaktig vara
För att kunna godkännas måste reklamationen vara Vinterminal.se tillhanda:
1.1Senast dagen efter leverans vid leveransanmärkningar (t.ex. saknad/fel vara, felbeställt, reklamation gällande kvalitet)
1.2Senast 5 dagar efter erhållen faktura gällande fel på fakturan (t.ex. fel pris)
Reklamation ska skickas skriftligen till info@vinterminal.se
- Retur av varor
Följande regler gäller för retur av varor:
2.1 Retur kan enbart ske mot en hemtagningsorder. Kunden ska alltid se till att få en kopia på hemtagningsordern av chauffören (som garanti på returvarans kvalitet och att varan är returnerad)
2.2 Endast varor i originalförpackning får returneras
2.3 Om kunden har kasserat/kastat varor innan kunden fått kundtjänsts medgivande erhålls ingen kreditering
2.4 Felbeställda varor tas inte i retur
Vinterminal.ses målsättning är att de fel som uppstått ska rättas till så fort som möjligt. Kunden måste iaktta ovanstående tidsramar och returregler som måste följas för att Vinterminal.se ska kunna hantera och godkänna reklamationen.